Storingen
Klik op de vragen om een antwoord te verkrijgen.
Mocht uw vraag er niet tussen staan. Verzoeken wij u om
even contact met ons op te nemen (Tel: 0180 - 64 44 04), of stuur een mail naar onze
klantenservice
(klantenservice@anode.nl).
Waar kan ik een storing melden?
Uw netbeheerder behandelt storingen in uw gas- of elektriciteitsvoorziening, waarvan de oorzaak niet gelegen is in uw (eigen) energie-installatie. De netbeheerder is immers verantwoordelijk voor een ononderbroken transport van energie naar uw installatie tot en met de meteraansluiting.
Wilt u een storing melden in het energietransportnet van uw netbeheerder?
Bel dan: 0800 - 9009 (gratis). Dit is het 'Nationaal storingsnummer gas en stroom', het centrale landelijke telefoonnummer voor meldingen van storingen in de gas- en/of elektriciteitsvoorziening. Via het Nationaal Storingsnummer zijn alle netbeheerders in Nederland bereikbaar, dus ook de netbeheerder waarvan u klant bent.
Waar kan ik een stroomstoring of een gaslek melden?
Wanneer u een stroomstoring heeft of een gaslucht ruikt, kunt u dit direct melden via dit telefoonnummer: Nationaal storingsnummer gas en stroom: 0800-9009 (gratis, 24 uur per dag bereikbaar).