Anode


Klanttevredenheidsonderzoek

Gemiddeld een 8!
Anode Energie heeft een klanttevredenheidsonderzoek uit laten voeren onder haar klanten. 96% van de respondenten gaf als rapportcijfer een voldoende en 91% gaf een 7 of hoger.

Ten eerste wil Anode Energie al haar klanten bedanken die mee hebben gedaan aan dit onderzoek. Anode Energie streeft ernaar om de leerpunten van dit onderzoek in 2012 zoveel mogelijk te implementeren. Houd u ons a.u.b. zo scherp mogelijk door al uw verzoeken, tips, ideeën, verbeterpunten aan ons door te geven. Dat kunt u doen door een e-mail te sturen naar info@anode.nl of indien u het liever telefonisch meedeelt, bel dan naar 0180 64 44 00.

Het onderzoek heeft de masterstudent Robbert Noteboom van de Wageningen Universiteit voor Anode Energie uitgevoerd. Dit heeft hij gedaan voor het afronden van zijn Master Marktkunde en Consumentengedrag. Hieronder wordt een samenvatting gegeven van de resultaten van het onderzoek.

De algemene tevredenheid
Over de gehele linie zijn de klanten van Anode Energie het meest tevreden met de onderdelen betrouwbaarheid, klantenservice en deskundigheid. Op de onderdelen maatschappelijk verantwoord ondernemen, personeel en flexibiliteit is gemiddeld het meeste ruimte voor verbetering.

Het belang
In de enquête is gekeken naar wat de klanten belangrijk vinden. Hieruit bleek dat de prijs, betrouwbaarheid en bereikbaarheid het meest belangrijk zijn en dat innovativiteit en maatschappelijk verantwoord ondernemen van de tien items gemiddeld het laagst scoorden.

Het imago
Het imago van Anode Energie is gemeten aan de hand van 17 items waarbij de klant aan mocht geven in hoeverre zij deze items vond passen bij Anode Energie. Uit de resultaten blijkt dat de items 'Betrouwbaarheid' en 'Deskundig' het hoogst scoren en dus het best passend zijn voor het imago van Anode Energie. De items 'Staat goed bekend' en 'Innovatief' scoren hier het laagst en passen volgens de klanten dus minder goed bij Anode Energie.

Rapportcijfertabel klantonderzoek
Van alle respondenten die de enquête volledig ingevuld hebben, is het gemiddelde rapportcijfer berekend. Dit komt uit op een 7,69 en de spreiding van de cijfers is normaal verdeeld met een piek op het gemiddelde, zoals te zien is in de figuur 1. Er zijn enkele uitschieters maar het overgrote merendeel is rond het gemiddelde. 96% van de respondenten gaf als rapportcijfer een voldoende en 91% gaf een 7 of hoger.

Anode Energie heeft zich uitgebreid verdiept in de onderzoeksresultaten. Uw ervaringen en wensen helpen haar de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren.

Ten slotte wil Robbert Noteboom nogmaals alle klanten die deelgenomen hebben aan het onderzoek hartelijk bedanken voor hun deelname. Uw bijdrage heeft het mogelijk gemaakt dat hij zijn onderzoek succesvol heeft kunnen uitvoeren als onderdeel van zijn Msc. Scriptie. Robbert is ondertussen afgestudeerd.